بیش از یک سوم کودکان مبتلا به کووید19 هیچ علامتی ندارند
نتایج مطالعات محققان دانشگاه آلبرتا نشان می دهد بیش از 3/1 کودکان مبتلا به کرونا هیچ علامتی ندارند. محققین داده های مربوط به 2463 کودک را که در جریان پیک اول کرونا (مارچ – دسامبر) تست شده بودند را مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار دادند. از این تعداد تست مربوط به 1987 کودک مثبت و تست 476 نفر منفی گزارش شده بود. در بین موارد مثبت 714 نفر (35.9%) هیچ علامتی نداشتند.
نکته دیگر این بود که هرچند سرفه، آبریزش بینی و گلودرد به ترتیب با 25%، 19% و 16% شایع ترین علایم در بین کودکان مبتلا به تست مثبت بود ولی شیوع این علایم در بین کودکانی که تست منفی داشتند بالاتر بود. لذا این علایم ارتباطی با تست مثبت نداشتند. در مقابل تب، سردرد و از بین رفتن حس بویایی و چشایی بیشترین ارتباط را با تست مثبت کووید19 در کودکان از خود نشان دادند. تهوع و استفراغ هم نه به اندازه بالغین ولی از علایم پیشگویی کننده ارزیابی گردید.
از علاقه مندان به مطالعه بیشتر دعوت می شود جهت مطالعه بیشتر به آدرس مقاله در مجله Canadian Medical Association Journal مراجعه کنند.
تاریخ انتشار: 07 آذر 1399
منبع: University of Alberta Faculty of Medicine & Dentistry



